mallanord

Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Tentaplugg!

Av Malin Nord - 13 februari 2013 18:23

Onsdag och dagen har bjudit på gruppmöte i skolan och tentaplugg nu hemma. Har en ganska liten tenta i morgon men man ska ju klara den också. På fredag kl 17 ska vårat grupparbete vara klart så nu måste vi få ihop allting. Har pluggat hela denna veckan och det är precis som att försöka lära sig kinesiska. Jättedålig tegelsten till bok som är jätte krångligt skriven...jaa, man får sitta och nöta text tills man tror man fattar. Haha.


Har inte hunnit rida nu på två dagar. I går hade jag tänkt rida men då vräkte det ner snö. Snö, snö, snö. Jag är så jäkla trött på snö och vinter nu. Nog för att jag är en vintermänniska. Men nu vill jag ha barmark och lite sol! Kunna rida på ridbanan, galoppera på fälten i solsken och värme! Fast är tacksam att vi har kunnat rida på grannens vall och i skogen under vintern. Bara det att nu är det sä jäkla mkt snö på vallen och även fast vår granne är snäll och plogar så är det glansis under och det går mest bara att rida runt vallen. Är lite sämre om man vill rida på volt. Dessutom är jag grymt sugen på börja jobba med bommar och tömköra!


På fredag blir det ju sadelutprovning också. Ska bli intressant om vi hittar något som passar. Har dessutom fått svar på min sadelannons så får hoppas att min sadel blir såld! Men min sadel är en riktig kvalitets sadel som det inte finns så jätte många exemplar av, samt är ganska omtyckt märke. Så tror inte det ska bli så svårt att sälja den.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nord - 4 mars 2013 20:56

Följ oss här i stället! www.stallekhagen.blogg.se

Av Malin Nord - 2 mars 2013 18:16


Har bestämt mig för att Ture ska få en lugn period fram tills på onsdag då veterinären ska kolla på honom. Vill inte att han ska ha träningsvärk eller likn då. Vill ju kunna se om det är någon hälta eller inte. Så ska bara skritta ut på honom så att ...

Av Malin Nord - 2 mars 2013 11:07

Jag läser ganska många hästbloggar. Där många har travare som ridhäst. Något som jag ofta stöter på är att folk som har travare försöker få andra att tro att det är jätte mkt svårare att ha en travare än en ridhäst. Att alla vanliga "regler" som gäll...

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:54

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:25

Känner mig jäkligt trött. Trots en energidryck och en kaffe i magen. Har varit trött hela veckan. Fick åka hem från gymmet sist för jag blev helt yr och svimfärdig. Men idag har jag i alla fall varit ute på en skrittur med Ture. Han var jätte trö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards