mallanord

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Malin Nord - 14 februari 2013 23:16

Tentan gick snabbt och smärtfritt. Åkte sedan till stallet och red ut tillsammans med
Annesofie. Vi skrittade på vallen för det var glansis under snön. Men jobbade Ture ändå. Gjorde halvhalter, flytta sidledes, halt, böja lite i sidorna. Sen nosade vi lite på sluta vilket han förstår jättebra men det är lite svårt för honom att hålla reda på alla ben. Hihi.

Tyckte han var rätt lugn och lyssnade bra idag. Känndes som att han mognat ännu lite
Mer och börjar förstå att han måste lyssna på mig. Nu tar han även ett jämt stöd på bettet och ligger kvar där. Förut höll han på röck tyglarna ur handen på mig hela tiden.

Vi skrittade även lite på volt också. Det går bättre och bättre för honom att böja sig i hela kroppen. Men balansen är lite dålig. Han liksom ramlar innåt men nu kan han i alla fall gå på volten och böja sin hals. Baken hänger med korta stunder dock. :)

Som ni fförstår så är det väldigt mkt basic ridning jag håller på med nu. Samt bara massa upprepande hela tiden. Man är ju lite bortskämd när man ridit äldre utbildade hästar. Dom svarar ju på en gång. Speciellt Nikke som var så rutinerad. Men men, det gäller bara att vara konsekvent och lugn. Jag gör halvhalter i 10 minuter om det skulle behövas. Tills han lyssnar helt enkelt! :)

Men jag tycker det är viktigt att lära hästen allt grundligt. Man har igen det så många ggr sen senare. För stressar han och lyssnar han inte nu så kommer han inte göra det sen heller.

Av Malin Nord - 14 februari 2013 07:17

Snart blir det till att sticka till skolan och skriva en liten tenta. Sen mot Ekbolanda och hitta på något med Ture. Därefter hem mot Enköping och hämta upp en hoppsadel som jag ska ta med till utprovningen i morgon.

Kanske även hinner äta en sen alla hjärtansdag middag med Gabbe när han kommer hem ikväll också. :)

Ha en bra dag alla!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards