mallanord

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Hej!

Av Malin Nord - 25 februari 2013 11:40

Måndag och "sportlov" denna veckan. Eller ska läsa litteratur och har kompleteringar att göra. Men har inget tvång av att vara i skolan i alla fall! Har vaknat lite senare än vanligt idag. Ska strax åka till gymmet och köra ett ordentligt styrkepass.

Har beställt proteinpulver nu. Närmare bestämt hampaprotein! Eftersom jag inte kan dricka vassle så kan jag inte köpa sånt som de flesta dricker. Men efter att ha läst på lite om hampa så verkar det ju skit bra!


"Hampaproteinpulvret kommer från hampafrön. Det har fröets alla goda egenskaper, och dessutom ett väldigt högt proteininnehåll som samtidigt är mycket lättsmält. I och med en skonsam malningsprocess som avlägsnar mycket av kolhydraterna har detta pulver bara genomgått en mekanisk process, till skillnad från exempelvis vassleproteinprodukter som är framställda med både värme och kemikalier. Hampaproteinpulvret är helt fritt från gluten, men fullt av vitaminer, enzymer och mineraler. Det har en optimal balans mellan Omega 6 och Omega 3. Pulvret sägs vara bra mot problem vid menstruation, och för människor med torrt hår och torr hud. Dessutom är det optimalt för alla idrottare och folk med aktiva liv som vill bygga en sund och stark kropp (och vem vill inte det?)!"

 


Jag har lite svårt att få i mig tillräckligt med protein. Eftersom jag inte äter kött och väldigt lite mjölkprodukter. Dessutom så kan jag inte äta för mkt bönor osv eftersom det är besläcktat med jordnötter (baljväxter). Så ett protein pulver kan nog vara ett bra tillskott för mig. Jag har bara haft problem att hitta något som jag kan äta. Men hampa verkar ju bra, inehåller dessutom 50g protein per 100 gram!


Ikväll är det första årsmötet för vårat nya distrikt inom ridtravarförbundet. Vi har startat upp Uppland- västmanland distrikt och jag  och Annesofie sitter med i styrelsen. Så i kväll blir det planering av det kommande året! Nu har jag ju t.o.m en egen ridtravare!

Det börjar bli mer och mer tävlingar för ridtravare nu. Är tävling i Nyköping nu mars och skulle va skit kul att vara med, men Ture är så grön ännu. Sen kommer Ridtravar Riks (alla distrikt) vara i Norrköping i år, så det blir lite långt att åka. Men nu kanske det blir lite tävlingar här i Uppland snart. =)


I går red vi ut alla tre på vallen. Jag hade min nya sadel, dagen till ära. Var så skönt att rida i hoppsadel igen! Jag kommer åt Ture mkt bättre och jag sitter väldigt bra i denna sadeln. Jag märkte dock att den fortf var för vid med min fårskinnspad. När vi hade utprovningen hade vi en Mattespadd och den är mkt tjockare än min som är från hööks. Så Först ska jag testa att fylla min padd med iläggen och om inte det funkar så köper jag ett nytt smalare koppjärn.

Ture var i alla fall pigg och ville helst galoppera. Men det fick han inte. Testade att trava lite efter annsofie och Lillan sen och då blev han helt avslappnad och gick mkt bättre. Så ska nog försöka göra så i fortsättningen också.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nord - 4 mars 2013 20:56

Följ oss här i stället! www.stallekhagen.blogg.se

Av Malin Nord - 2 mars 2013 18:16


Har bestämt mig för att Ture ska få en lugn period fram tills på onsdag då veterinären ska kolla på honom. Vill inte att han ska ha träningsvärk eller likn då. Vill ju kunna se om det är någon hälta eller inte. Så ska bara skritta ut på honom så att ...

Av Malin Nord - 2 mars 2013 11:07

Jag läser ganska många hästbloggar. Där många har travare som ridhäst. Något som jag ofta stöter på är att folk som har travare försöker få andra att tro att det är jätte mkt svårare att ha en travare än en ridhäst. Att alla vanliga "regler" som gäll...

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:54

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:25

Känner mig jäkligt trött. Trots en energidryck och en kaffe i magen. Har varit trött hela veckan. Fick åka hem från gymmet sist för jag blev helt yr och svimfärdig. Men idag har jag i alla fall varit ute på en skrittur med Ture. Han var jätte trö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards