mallanord

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Malin Nord - 6 februari 2013 15:24

Av Malin Nord - 6 februari 2013 10:57

Mina mål med Ture är:


  • Få till grund ridningen lagom till Maj månad.
  • Juni/juli vill jag kunna starta LC på klubbnivå.
  • Löshoppa/lätt markarbete varje vecka f.r.o.m nu.
  • juni-aug åka på p&j och klubbhoppningar.

 


Dröm mål för i år:


  • Starta LC på lokal nivå
  • Vara redo för regelbundna hoppträningar i höst

 


Så länge det inte går att använda ridbanan så tänker jag bara rida ut på honom. Åka till ridhuset en gång i veckan och tömköra + löshoppa. Sen så fort det blir barmark ska jag lägga upp en växel och börja trimma honom ordentligt. Longera och tömköra, få honom att bli stark. Få till galoppen. I juni har det gått 6 månader och det är rimlig tid för att bygga upp en bra muskulatur på honom. När han väl är ordentligt grundriden så tror jag inte det kommer vara några problem att börja hoppa ordentligt. Då har han dessutom fått löshoppa och jobbat över bommar hundra gånger så det kommer han vara van vid.


Sen självklart så kan det ju ta längre tid. Men detta är mina mål och tänker sträva efter att nå dom!

Jag har en känsla av att Ture kommer utvecklas fort. Han har så mkt gratis jämfört med många andra travare.

Sen ber jag till gud att han håller sig FRISK!

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards