mallanord

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Onsdag

Av Malin Nord - 27 februari 2013 18:16

Idag har jag varit hemma hela dagen! Ska strax ge mig ut till Willys bara. Ture får vila idag. Han är nog lite mör efter gårdagen.

Har pratat med min veterinär nu och hon kommer kolla på honom nästa onsdag. Då ska vi kolla honom i ridhuset. Både via longering och uppsuttet. Förmodligen kommer han få en kur smärtstillande/antiinflammatoriskt för att vi ska se om han har ont eller inte.

Sen får vi se vad det blir av det hela. Då har jag i alla fall gjort vad jag kunnat. Sen kommer det kännas lättare att gå vidare med hans träning om jag vet att han inte har ont. Är han inte fräsch så får jag lämna tillbaka honom helt enkelt. Han har ingen försäkring som täcker hältor heller. Sen det sista jag vill ha är en till häst som inte är fräsch. Det var så himla tråkigt med Nikke sista två åren och det vill jag inte ha igen.


Men jag är inte så jätte orolig för Ture faktiskt. Min magkänsla säger mig att detta går att få bukt med rätt enkelt. Han behöver bara tränas rätt och lära sig att slappna av. Få ridhäst muskler helt enkelt! Men det förutsätter ju att han inte har ont redan innan.

Sen tycker jag att han är en otroligt trevlig häst som defnt kan bli riktigt fin. Så det skulle vara värt att lägga ner lite extra på honom!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nord - 4 mars 2013 20:56

Följ oss här i stället! www.stallekhagen.blogg.se

Av Malin Nord - 2 mars 2013 18:16


Har bestämt mig för att Ture ska få en lugn period fram tills på onsdag då veterinären ska kolla på honom. Vill inte att han ska ha träningsvärk eller likn då. Vill ju kunna se om det är någon hälta eller inte. Så ska bara skritta ut på honom så att ...

Av Malin Nord - 2 mars 2013 11:07

Jag läser ganska många hästbloggar. Där många har travare som ridhäst. Något som jag ofta stöter på är att folk som har travare försöker få andra att tro att det är jätte mkt svårare att ha en travare än en ridhäst. Att alla vanliga "regler" som gäll...

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:54

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:25

Känner mig jäkligt trött. Trots en energidryck och en kaffe i magen. Har varit trött hela veckan. Fick åka hem från gymmet sist för jag blev helt yr och svimfärdig. Men idag har jag i alla fall varit ute på en skrittur med Ture. Han var jätte trö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards