mallanord

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Fina Nisse

Av Malin Nord - 13 december 2012 23:35

Jag och Gabbe blev sugna på frukt så vi tog bilen till Maxi. Köpte massa annat gott också. :) så jäkla skönt att bara kunna ta bilen närsomhelst. Har verkligen saknat bil!

I morgon ska jag va hemma och plugga. Sen ta mig till Nikke för att kolla hur han mår. Tänker inte hetsa upp mig för detta nu. För ärligt talat så orkar jag inte bry mig. Det som händer det händer. Är det senskadan så finns det inget att göra varken nu eller sen. Det positiva är ju att han inte svullnat upp nånstans än. Var ju precis samma fenomen för nån månad sen när han rejsa i hagen och blev halt på vänster fram. Då blev han frisk på en veckas vila.

Jag måste koncentrera mig på tentan nu i alla fall. Så det gör inget om han vilar denna veckan. Jag får helt enkelt tänka på att han är lite äldre, skruttigare, otränad och har sköra hovar som typ höll på smula sönder totalt under denna höst. Så är ju inte konstigt om han har lite krämpor. "/
Får ta dagarna som dom kommer helt enkelt. Håller han inte så håller han inte.

Känner förövrigt ingen inspiration till nånting. Skola, ridning, julen...skulle helst bara vilja sova. Funderar på gå sola solarium bara för att få lite ljus. Brukade göra det på vintern förut och det var så härligt uppiggande! Har i alla fall bestämt mig för att börja på Actic här i Enköping. Kostar bara 200kr/månad som student!
Ska träna simning och styrketräning hade jag tänkt. Ska bli kul!


Tur jag har Gabbe. Han är bäst! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nord - 4 mars 2013 20:56

Följ oss här i stället! www.stallekhagen.blogg.se

Av Malin Nord - 2 mars 2013 18:16


Har bestämt mig för att Ture ska få en lugn period fram tills på onsdag då veterinären ska kolla på honom. Vill inte att han ska ha träningsvärk eller likn då. Vill ju kunna se om det är någon hälta eller inte. Så ska bara skritta ut på honom så att ...

Av Malin Nord - 2 mars 2013 11:07

Jag läser ganska många hästbloggar. Där många har travare som ridhäst. Något som jag ofta stöter på är att folk som har travare försöker få andra att tro att det är jätte mkt svårare att ha en travare än en ridhäst. Att alla vanliga "regler" som gäll...

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:54

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:25

Känner mig jäkligt trött. Trots en energidryck och en kaffe i magen. Har varit trött hela veckan. Fick åka hem från gymmet sist för jag blev helt yr och svimfärdig. Men idag har jag i alla fall varit ute på en skrittur med Ture. Han var jätte trö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards