mallanord

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Malin Nord - 12 december 2012 09:40

För andra gången den här veckan har jag varit så smart att jag kollat på mitt schema när jag väl är i skolan. Så igår fick jag åka hem för tidigt eftersom jag bara betalt till kl 14 för parkering i Enköping. Vi gick eg till 15 igår. Nu i morse kommer jag en timme för tidigt till skolan...suck. Jag är glad att jag lyckades få med mig matlåda och fika i dag i allafall! Så var inte fallet i går..

Detta är näst sista föreläsningen sen är det en vecka fri tid att sitta och tentaplugga. Känns som jag inte gjort ett skit dessa 10v men sen pratar man med andra i klassen och det är fler som inte börjat plugga så mkt än. Men det beror väl på att denna kurs har upplägget med massa föreläsningar bara. Finns inte så mkt litteratur att använda. Blir helt enkelt att plugga på alla anteckningar.

Jag har ju gjort gamla tentan och den var ganska lätt. Men jag kommer försöka plugga så mkt jag kan denna kommande vecka. Sen satsar jag verkligen bara på godkänt. Har verkligen ingen inspiration eller ork att prestera nu. Måste hitta en mer hållbar vardag och studieteknik först.
För arbetsgivare så är heller inte bra betyg det viktigaste. De flesta får jobb pga personlig lämplighet. Sen tycker jag det är så liten skillnad på G/VG på universitetsnivå. VG får man bara om man har bra poäng på tentan. Vilket inte behöver betyda att man kan ämnet bättre än nån som fått G. Blir ju mer skillnad för dom som har a-b-c system.
Nej! Mer uppsats och hemtentor, tack!

Sluttjatat om skolan. Idag ska jag försöka rida! Om det så bara blir en kort sväng på vägen. Får väl trava hela slingan så det blir lite jobbigt för han. Har bestämt mig för att rida rätt mkt på hacket nu. För han blir så spänd på bett. Ibland kan det vara nödvändigt med bett. Typ om man ska galoppera på vallen. ;) men överlag så är han mer avslappnad med hacket. Sen är hacket bra hjälpmedel eftersom han blir lite mer rak i kroppen. Nikke är egentligen ingen häst som man behöver hålla på böja och träna lösgörande med. Han är så extremt överböjlig och mjuk så problemet är mer att få honom stadig. Helt tvärtom mot Lillan tillexempel. Eftersom han är så rörlig så fuskar han på det sättet istället.

Önskar att man fick rida genom skogen snart!! Vill rida på vägen mot Vänge och galoppera långa sträckor i snön! NU!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards