mallanord

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Malin Nord - 17 december 2012 17:03

Skulle gå in och beställa dom idag med då var dom slut och skulle inte komma in förens 27e. Typiskt! Så får vänta tills dess. Men åkte till granngården och köpte hovfett, sånt där riktigt smetigt och fettigt. Kan ju hända att det funkar på Nikkes plattfötter. Annars får jag ta och klippa till ett par glasslock helt enkelt. Eller be till Gud att det fryser på och blir kallt igen! För så länge det är kallare än typ -5 så får han inga styltor.

Här är bild på snösulorna som jag tänkt köpa. Man använder en speciell tång som kniper i hop dom sen sätter man den i hoven och släpper. Då fastnar den. 390kr för fyra "sulor" och 280kr för tången. Verkar ju hållbart och lovande. Men får väl se när jag testat dom!

Av Malin Nord - 17 december 2012 11:27

Kollade Nikke i går och han haltar inte längre i skritt på volt! :) såg inte halt ut alls. Kunde dock inte trava eftersom han fick styltor hela tiden. Så jag ska beställa dom där snöinläggen så fort som möjligt. Vill komma i gång med ridningen om han är fräsch nu.
Han är fortf inte svullen nånstans så jag är nästan hundra på att det var nåt med hoven. För det är bara när det gäller hovarna som han haltar. Han har aldrig nånsin varit halt av de andra skadorna han haft. Inte ens senskadan blev han halt av.

Skönt hur somhelst att han verkar bli bra snabbt. Vill kunna rida nu ju! :)
Igår va vi på bio och såg hobbit. Idag ska jag fixa Nikke nu på morgonen sen måste jag hem och plugga. Så ser väl typ hela denna vecka ut. Så länge det är slask och jag inte har snösulorna så kan jag inte rida endå. "/

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards