mallanord

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Malin Nord - 14 december 2012 19:59

Har suttit från 10.30 till 15 med att göra hela inlämningsuppgiften för denna kurs. Blev lite stressad av att jag inte ens börjat och att det snart är jul. Måste dessutom va klart senast den 9e. Så började kolla runt lite då jag bestämt att jag skulle skriva om diabetes. Fick in ett bra flyt så körde på tills det blev klart! Skönt! 6 sidor klart. Bra blev det också. :) Bara lite småfix kvar med det hinner jag göra efter jul.

Åkte sen hit till Ekbolanda och tog hand om lilla Nikke. Han har stått på box hela dagen. Kollade benet och han var inte svullen alls. Inte ens varm. Tog ut han och då var han tydligt halt i skritt på volt. Men bara i höger varv. Inte märkbart halt på rakt spår. Jag tror att hältan med största sannolikhet kommer från hoven. Det är dessutom den hoven han haft mest problem med.

Jag gissar på att han slagit i hoven/strålen när dom rejsade. Så nu har han fått en blödning i hoven som gör att sömmarna trycker ännu mer. Vilket orsakar hältan. Eftersom han inte är jättehalt och inte svullen/varm så tror jag inte det är senskadan eller nåt allvarligt. Så är han inte bättre tills på måndag så ringer jag först hovslagaren och hör med honom. Han trodde ju att han skulle bli halt efter skoningen.

I morgon ska jag göra en mindre hage som Nikke och lillan kan gå i ett par dagar. Vi ska även försöka bygga en höhäck som vi kan ha i hagen. Där vi ska lägga i deras dagsranson med hösilage och sen lägga ett SMHN nät över. (Småmaskigt hönät) på så sätt kan dom stå käka lite i taget men under lång tid. Har nåt att göra på dagarna och förhoppningsvis springer runt mindre.
Hoppas vi kan bygga den i helgen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards