mallanord

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Helt mör i kroppen!

Av Malin Nord - 30 januari 2013 16:14

Sitter i soffan, nyduschad och helt slut i kroppen. Var till gymmet direkt efter skolan och körde ett monster pass. 2km jogg plus 45 min på maskinerna. Blev helkropp med fokus på axlar/rygg. Eftersom det är där jag är svagast. Har ökat på tyngderna lite nu och gör fler set. Jag känner verkligen skillnad, nu har jag faktiskt lite muskler! Är nästan lite läskigt att känna magmusklerna. haha.

Har även gått ner lite mer i kalori intag. Tänker lägga mig på 1.350 nu istället för 1.470 Förhoppningsvis gör det att jag inte har "råd" med sötsaker och onyttigheter. Ligger man på runt 1.500 och tränar så har man endå rätt mkt att äta...  


Idag är jag hästfri. Vilket är skönt. Då kan man träna själv utan att behöva stressa. Jag är så himla nöjd över min situation nu. Är så jäkla skönt att kunna rida ett par ggr i veckan när man känner för det. Ingen press på att hålla en tävlingskondition på hästen. Med Ture så är det ändå en utmaning. Fast en långsam sådan. Spöregnar det eller är svinkallt så måste man inte ge sig ut. Ture är dessutom så extremt okomplicerad. Att kunna ta in honom själv i stallet, rida ut själv utan att behöva vara rädd för att ramla av, han springer inte i hagen, han behöver inga benskydd dygnet runt. Lätt att lasta, sko, klippa you name it!

Jag behöver inte oroa mig för honom lika mkt som jag gjorde för Nikke. Jag behöver inte rida varje dag. Jag har tid för skolan och kan satsta lite på träna upp min egen kropp.


Det roliga är att Ture har väldigt goda chanser att kunna gå lite lokala dressyr och hopptävlingar i framtiden och han är så oförstörd så jag kan forma honom som jag vill. Den största skillnaden nu är att jag vill åka ut till stallet och ser verkligen fram emot våren och sommaren. Även om det är kul att tävla så känner jag nu att det är viktigare för mig att ha kul och bara träna. Vi kommer säkert vara med på lite klubbtävlingar så småningom och så fort Lillan är igång så kan jag börja hoppa med henne nån gång i veckan också. Så tävla kommer jag göra lite i alla fall.

Med Ture kan jag ju även utnyttja grannens ridbana lite mer, Nikke kunde ju inte gå så mkt där pga senskadan.

Så småning om kommer vi även kanske kunna lasta två hästar när vi ska tävla och träna!     Då kommer man kunna hålla i gång på vinterhalvåret på ett helt annat sätt. Skulle va awesome!

 


Känns sjukt att kl bara är 17 och jag har inget jag måste göra förutom att läsa lite i min kursbok. Sweet! and I like!       

 
 
Anni

Anni

1 februari 2013 23:09

Nämen så himla coola tecken han har i huvudet !!! :D

http://anniis.blogg.se

Malin Nord

1 februari 2013 23:18

Ja ser nästan ut som en smiley ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nord - 4 mars 2013 20:56

Följ oss här i stället! www.stallekhagen.blogg.se

Av Malin Nord - 2 mars 2013 18:16


Har bestämt mig för att Ture ska få en lugn period fram tills på onsdag då veterinären ska kolla på honom. Vill inte att han ska ha träningsvärk eller likn då. Vill ju kunna se om det är någon hälta eller inte. Så ska bara skritta ut på honom så att ...

Av Malin Nord - 2 mars 2013 11:07

Jag läser ganska många hästbloggar. Där många har travare som ridhäst. Något som jag ofta stöter på är att folk som har travare försöker få andra att tro att det är jätte mkt svårare att ha en travare än en ridhäst. Att alla vanliga "regler" som gäll...

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:54

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:25

Känner mig jäkligt trött. Trots en energidryck och en kaffe i magen. Har varit trött hela veckan. Fick åka hem från gymmet sist för jag blev helt yr och svimfärdig. Men idag har jag i alla fall varit ute på en skrittur med Ture. Han var jätte trö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards