mallanord

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Malin Nord - 13 januari 2013 11:50

Sa jag förresten att jag testade att rida ut på Lillan med ambitionen att skritta i gång henne lite. Det gick...hmm fortare än jag tänkt mig.

Hon var så jäkla hispig och nervig så det gick inte att få nåt vettigt ur ridpasset. Hon har ALLDELES för mkt överskotts energi.

Men inte så konstigt när hon tvingas gå i en pytte hage med Nikke. 


Ska man rida henne så får man åka till ridhuset. Men jag tror jag väntar tills Nikke är borta och alla hästarna kan gå i stora hagen tillsammans. Då kommer Lillan bli sig själv igen. Nu är det bara en vecka kvar tills Nikke tas bort och jag lider verkligen av att se honom i den där hagen.   

Han ser så deppig ut och igår när jag tog ut han ur boxen var han så stel och man såg tydligt att han haltade. Usch. Känns endå skönt att jag tagit detta beslut. Är mer plågsamt att se honom såhär. Önskar nästan att det kunde ske tidigare. För det är så otroligt jobbigt att gå vänta....


I dag är jag och Gabbe lediga samtidigt och båda sitter hemma i soffan. Händer inte ofta!   

Vi hade tänkt åka till gymmet idag men det verkar som att jag blivit förkyld. Så blir nog en tripp till apoteket i stället.

Nä! nåt kul vill jag göra i dag i alla fall. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards