mallanord

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Malin Nord - 17 januari 2013 16:33

Fy fasen. Idag har förkylningen brutit ut ordentligt. Har sovit i princip hela förmiddagen. Fast vaknade vi sju av att jag frös som en gris. Så när jag var fullt påklädd inkl tjocktröja och strumpor plus två täcken kunde jag somna om. 

Var till gymmet i tisdags och då kände jag mig ganska bra. Men antar att förkylningen bröt ut på riktigt efter mitt träningspass.

Känns tråkigt att jag är sjuk. Hade velat gymma i dag. Har faktiskt börjat se resultat av min kost och träning! -4,5kg och börjar få lite former. haha. Har gått ner 4,5kg sen början på november. Så det går sakta men säkert! Så nu är det bara 5,5kg kvar till min målvikt! 

Fast tänker egentligen inte så mkt på vikten. Det är kroppsformen som är det viktiga. Vill ju ha en del muskler också. =)


Sitter och räknar på en foderstat åt Ture nu. På tal om vikt.   

 Har betsämt mig för att ge krafft muskel till honom också. Kanske även lite betmix om jag får i hop det...

Men gillar krafft muskel eftersom den är så hög på protein och dryg att utfodra med. Jag gav ju Nikke 0,3kg per dag och en säck räckte hur länge som helst. Lucern måste man ge så inihelvete mkt av per dag även om det är ganska billigt. Kan inte vara bra för hästar att äta så stora mängder heller. Problemet med Ture är att att behöver komma upp i hull så han behöver kanske nåt mer. 

Men vill inte ge ren korn och havre. Efter all kolik förra året så tänker jag akta mig för att ge stärkelserikt foder!

Betmixen ges ju uppblött och innehåller betmassa utan massa socker är även linfrö, havre & vetekli, samt lucern i. Man ska dock inte utfodra mer än ca 0,3kg torrt foder per/häst/dag. Så det blir inga stora fodermängder. Jag tror att det kan vara bra för hästens mage att ge detta foder! 


Men först och främst ska jag se vad jag kan göra med högivan. Minst 12-13kg hö ska han ha i alla fall. Sen kommer han börja jobbas från marken samt få gå ut på skritt promenader. Han ligger ju lite på minus redan nu, i hull alltså. När han är i lite mer normalhull så kan han verkligen börja bygga fina nya muskler! =)


 

 



Av Malin Nord - 17 januari 2013 15:12

           



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards