mallanord

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Malin Nord - 24 januari 2013 10:55

Hade lite sovmorgon idag. Har föreläsning kl 13 så måste ta mig i kragen och klä på mig snart. Men känner mig väldigt opepp..

Var så mysigt att sitta i soffan.   


Idag är jag hästfri. Ture får vila sig lite. Ska rida varje dag fre-måndag eftersom jag inte har nåt i skolan då.   

Bäst att passa på att rida då. I veckorna blir det så jobbigt att ta sig ut. Tror jag ska åka med Ture till ridhuset i helgen så han får löshoppa! Min plan är att han ska få löshoppa/gå över bommar varje vecka så han vänjer sig vid grejen. Är även bra för honom att han galopperar runt lite utan ryttare på bra underlag. Han har ju inga skor ännu. Hovslagaren kunde inte komma förens början på februari. Men som det är nu så är det inga problem att rida endå. Han har superfina hovar och det är bara snö på vägen nu, ingen is.


I helgen ska jag åka en sväng till Börjes butiken som öppnat i Bro. Har varit in där en gång eftersom jag jobbade på willys som ligger brevid. Köpte inget då men han se att dom hade en hel del bra grejer. Även märkes grejer som var extremt billiga.

Jag har ju klippt Ture nu. Bara halvklippning. Men behöver köpa ett fleece eller ull täcke som han kan ha inne.

Alla Nikkes täcken förutom vinter täcket var för stort för Ture. Han har så extremt kort rygg.   


nehej, nu måste jag kleta på lite smink och klä på mig. Ut i kylan och iväg till skolan! (BRRRR!)


Börjes Ulltäcke 379kr

 

 

Börjes Fleecetäcke 119kr

 

 


Tycker dom är rätt snygga för att vara så extremt billiga!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards