mallanord

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Go kväll!

Av Malin Nord - 27 januari 2013 16:38

Har precis vaknat upp efter en underbar powernap. Var så trött så sov typ 3 timmar. Men så kan det vara ibland!


Vi var till ridhuset med Ture i morse. Longerade först i båda varven men inspänningtyglar. Han gick riktigt bra mot slutet när han slappnade av lite mer. Hade väldigt löst inspännt, bara så att han skulle söka sig neråt och det gjorde han på ett avslappnat sätt också. Tog även lite trav och då fick han kämpa lite mer med formen men i höger varav så gick han studtals rätt. Man märker att han är väldigt arbetsvillig och vill göra rätt. =)


Sen gick vi över till att löshoppa. Gick över bommarna först och då var han lite tittig. Men det släppte väldigt fort. Han drog gärnet över bommarna först och bara slängde sig över. Men sen lugnade han ner sig lite och galopperade över fint. Höjde upp sista hindret till ca 40 cm och då hoppa han fint. Han tyckte det var så kul så när jag skulle fåga honom så sprang han förbi mig och tog ett varv extra. haha! Han tyckte det var jättekul! Tycker han hade riktigt bra hopptekning också. Hoppade med ryggen och öppnade upp bra i bak. Han var defn inte tittig på hinder när han väl hoppade. Så det ska bli kul att se hur pass bra "hopphäst" han kan bli. =D


Film från idag



Nu ska jag snart äta vofflor, mums! Stannar här i ekbolanda för hovlagaren hörde av sig om att han hade fått återbud så han kunde komma och sko Ture i morgon! Perfekt! Då hinner han få skor innan det börjar smälta och bli is. Ska nämligen bli upp till 6 grader varmt i nästa vecka. Så förvänta er glansis!


Go kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nord - 4 mars 2013 20:56

Följ oss här i stället! www.stallekhagen.blogg.se

Av Malin Nord - 2 mars 2013 18:16


Har bestämt mig för att Ture ska få en lugn period fram tills på onsdag då veterinären ska kolla på honom. Vill inte att han ska ha träningsvärk eller likn då. Vill ju kunna se om det är någon hälta eller inte. Så ska bara skritta ut på honom så att ...

Av Malin Nord - 2 mars 2013 11:07

Jag läser ganska många hästbloggar. Där många har travare som ridhäst. Något som jag ofta stöter på är att folk som har travare försöker få andra att tro att det är jätte mkt svårare att ha en travare än en ridhäst. Att alla vanliga "regler" som gäll...

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:54

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:25

Känner mig jäkligt trött. Trots en energidryck och en kaffe i magen. Har varit trött hela veckan. Fick åka hem från gymmet sist för jag blev helt yr och svimfärdig. Men idag har jag i alla fall varit ute på en skrittur med Ture. Han var jätte trö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards