mallanord

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Lördag

Av Malin Nord - 26 januari 2013 23:49

Efter att ha sovit och segat fram till kl 13 (var ofantligt trött hela fm) så fick jag helt plötsligt ett ryck och storstädade lägenheten och lagade mat! Har verkligen inte orkat göra nånting senaste veckorna. All energi har gått åt att tänka på Nikke. Jag förstår verkligen att det måste vara jobbigt att ha nån typ av psykisk sjukdom. Man fungerar verkligen inte normalt när man har det jobbigt psykiskt. Saker som att städa och laga mat känns som ett ENORMT jobbigt företag. 

Just nu känns det som att livet precis kommit tillbaka och jag känner mig inte ledsen så länge jag inte tittar på foton/filmer på Nikke. Så jag tror jag ska vänta med att göra det.


Åkte i alla fall till ekbolanda på em och har sedan suttit i typ 4 timmar och gjort klart en inlämningsuppgift. Phu. Det var minst sagt tråkigt. Jävligt svårt också. Men nu är det i alla fall klart och jag kan slappna av fram tills på tisdag. Ska läsa lite i litteraturen bara. Men det är ingen panik med det. Vi kommer ju ha grupparbeten nu hela våren och det kommer vara ganska mkt svårare nu så det gäller att hänga med!


Idag har Ture fått vila. Men i morgon ska vi åka till ridhuset med honom. Blir lite longering och sen löshoppning! =) Han är tydligen löshoppad förut, upp till 1.10, så det verkar ju lovande. Men det är ju tveksamt eftersom han inte har styrka i galoppen riktigt än. Jag tänkter mest låta han skutta över bommar första gångerna, så han inte blir rädd eller osäker. Vänja honom försiktigt helt enkelt.


Liten filmsnutt från när jag longerade i tisdags.



Ture efter klippning =)

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nord - 4 mars 2013 20:56

Följ oss här i stället! www.stallekhagen.blogg.se

Av Malin Nord - 2 mars 2013 18:16


Har bestämt mig för att Ture ska få en lugn period fram tills på onsdag då veterinären ska kolla på honom. Vill inte att han ska ha träningsvärk eller likn då. Vill ju kunna se om det är någon hälta eller inte. Så ska bara skritta ut på honom så att ...

Av Malin Nord - 2 mars 2013 11:07

Jag läser ganska många hästbloggar. Där många har travare som ridhäst. Något som jag ofta stöter på är att folk som har travare försöker få andra att tro att det är jätte mkt svårare att ha en travare än en ridhäst. Att alla vanliga "regler" som gäll...

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:54

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:25

Känner mig jäkligt trött. Trots en energidryck och en kaffe i magen. Har varit trött hela veckan. Fick åka hem från gymmet sist för jag blev helt yr och svimfärdig. Men idag har jag i alla fall varit ute på en skrittur med Ture. Han var jätte trö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards