mallanord

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Ture är hemma!

Av Malin Nord - 20 januari 2013 22:10

Idag var vi och hämtade Ture. Han traskade rakt på transporten och stod så snällt hela vägen så vi undrade om han verkligen var kvar där bak.   När vi kom hem och lastade ur tog han det cool lugnt. Bara gick ner till stallet och började käka på sitt hö. Han gnäggade nån gång när jag gick ut från stallet men annars var han lugn.


Han har fått stått inne sen vi kom hem. Bättre att vi släpper ut honom med Lillan sen när Nikke är borta. Onödigt att Nikke ska bli stressad av att dom två springer. Så i morgon ska vi släppa ihop Ture och Lillan i stora hagen. Lillan kommer bli så glad att hon får gå i stora hagen igen. Hon har ju fått stå med Nikke i lilla "sjukhagen" bara för att Nikke ska hålla sig lugn. Nu är hon så jäkla pigg och galen så hon kommer väl springa som en tok. Hon får nog springa av sig lite själv först!   


Idag har jag gosat lite med Nikke och jag kan ärligt säga att jag känner mig väl förberedd inför morgon dagen. Just nu vill jag bara att det ska vara över. Vi slippa denna jobbiga känsla när man ser honom varje dag. Kommer bli en annan sak när han inte finns här.

Då kan man minnas honom som han var och den tiden vi hade det som allra roligast. Som det är nu så lider jag av att se honom stå deppa i sin lilla hage.   


Juste, provade Nikkes sadel på Ture och den passade nästan bättre på honom än på Nikke! Snacka om tur. Sadeln var precis lagom i bomvidd så den kommer nog inte passa lika bra sen när han fått mer muskler. Men då kanske Lillans hoppsadel funkar. Båda är ju för raka ryggar och Ture har helt spikrak rygg. Funderar på att inverstera i en vanlig bomlös sadel också som jag ha när jag rider ut i nu när han är otränad. Så ryggen skonas så bra som möjligt såhär i början.


nej, usch. Ska försöka få lite sömn nu. Men gissar att jag inte kommer sova så bra i natt heller. Har en heldel sömn att ta igen när morgondagen är över. Har knappt ätit eller sovit de senaste två veckorna. Plus en redig förkylning som vägrar släppa taget. (jo jag fick ännu mer ont i halen i morse!) Hoppas det inte håller på utvecklas till nå halsfluss eller nåt sånt. Orkar inte!

 

 

Min lurviga travare. haha =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nord - 4 mars 2013 20:56

Följ oss här i stället! www.stallekhagen.blogg.se

Av Malin Nord - 2 mars 2013 18:16


Har bestämt mig för att Ture ska få en lugn period fram tills på onsdag då veterinären ska kolla på honom. Vill inte att han ska ha träningsvärk eller likn då. Vill ju kunna se om det är någon hälta eller inte. Så ska bara skritta ut på honom så att ...

Av Malin Nord - 2 mars 2013 11:07

Jag läser ganska många hästbloggar. Där många har travare som ridhäst. Något som jag ofta stöter på är att folk som har travare försöker få andra att tro att det är jätte mkt svårare att ha en travare än en ridhäst. Att alla vanliga "regler" som gäll...

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:54

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:25

Känner mig jäkligt trött. Trots en energidryck och en kaffe i magen. Har varit trött hela veckan. Fick åka hem från gymmet sist för jag blev helt yr och svimfärdig. Men idag har jag i alla fall varit ute på en skrittur med Ture. Han var jätte trö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards