mallanord

Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

Jahapp!

Av Malin Nord - 12 januari 2013 22:10

Var och kollade på vallacken idag. Gillade honom jätte mkt. Snäll och lugn att hantera. Lite unghäst fnurr i bland men det kan man ju förstå eftersom han bara är 6 år. Vi lastade och åkte till ett ridhus. Första gången han var i ridhus och typ andra gången han lastades. Men han gick in i trailern utan att blicka öven fast han var lite skraj. I ridhuset var han hur cool som helst. Kollade sig själv i spegeln hela tiden.   


Han var väldig pigg och framåt. Förstod inte riktigt dehär med tyglar och skänklar. Men han kunde start och stopp. Väldigt känslig för skänkeln. Något stum i munnen men tror det är för att han inte riktigt fattar grejen. Han ville helst galoppera hela tiden.   

Fick aldrig känslan av att rida på en travhäst faktiskt. Tycker han har väldigt jämna gångarter, även galoppen var ren och tretaktig. I båda varven. Han är bara 158cm i mankhöjd med är ganska högrest och ser lite maffiagre ut. Med lite muskler så kan han bli riktigt fin!


Gillade honom så bestämde mig för att ta honom. Så den 27e kommer han hem till oss!

Kommer då sko och klippa honom. Sen sätta i gång honom. Blir mkt skritt i skogen och tömkörning ett tag framöver. Måste få honom att börja bygga lite ridhästmuskler samt få upp konditionen. Ska bli riktigt kul för jag tror han kommer bli jättefin. Han har så mkt potetial! Han är bara riden ca ett år och är inte utbildad då han mest gått skogsturer. Så det är ju possitivt att är så bra redan nu i gångarterna.


Film från idag!

 



 
 
Sunny

Sunny

13 januari 2013 20:25

Åh, vad fin han är!
Riktigt stilig i traven:)
Och med din hjälp är jag övertygad om att han snart kommer vara lika stabil i galoppen.
Ska bli kul att se eran utveckling tillsammans. Lycka till!!

http://sunnylif.blogg.se

Malin Nord

13 januari 2013 20:48

Tack! ;) ja får hoppas att han blir en stilig häst. Kommer dokumentera all träning och utveckling av honom. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Nord - 4 mars 2013 20:56

Följ oss här i stället! www.stallekhagen.blogg.se

Av Malin Nord - 2 mars 2013 18:16


Har bestämt mig för att Ture ska få en lugn period fram tills på onsdag då veterinären ska kolla på honom. Vill inte att han ska ha träningsvärk eller likn då. Vill ju kunna se om det är någon hälta eller inte. Så ska bara skritta ut på honom så att ...

Av Malin Nord - 2 mars 2013 11:07

Jag läser ganska många hästbloggar. Där många har travare som ridhäst. Något som jag ofta stöter på är att folk som har travare försöker få andra att tro att det är jätte mkt svårare att ha en travare än en ridhäst. Att alla vanliga "regler" som gäll...

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:54

Av Malin Nord - 28 februari 2013 19:25

Känner mig jäkligt trött. Trots en energidryck och en kaffe i magen. Har varit trött hela veckan. Fick åka hem från gymmet sist för jag blev helt yr och svimfärdig. Men idag har jag i alla fall varit ute på en skrittur med Ture. Han var jätte trö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards